היום בבוקר, כפי שציינו, בזק הודיעה על מותג החשמל החדש שלה הנקרא בשם בזק אנרג'י. ניר דוד, המנכ"ל של חברת בזק הציג בהשקה מספר נתונים מעניינים.
המנכ"ל הציג נתון לפיו למרות ששוק החשמל נפתח לתחרות וכולם יכולים לקבל חשמל מספקי חשמל שונים שאינם חברת החשמל, בפועל רק אחוז וחצי מהצרכנים עברו למתחרים למרות המחירים הנמוכים יותר שהם מציעים.
ניר אמר שבזק מעוניינת לנצל את הגישה שלה למיליון וחצי לקוחותיה ואת העובדה שהיא כבר כיום חברת תשתית גדולה, כדי להכניס תחרות רצינית לשוק החשמל.
שיתוף פעולה עם חברת powergen
באירוע ההשקה הבוקר הודיעה בזק שאת מיזם החשמל החדש שלה היא משיקה בשותפות עם חברת powergen. החברה עוסקת כבר כיום בייצור ובאגירה של חשמל פרטי. לפי נותני החברה היא מייצרת כיום כ-1,076 מגהוואט ועומדת להוסיף לכך עוד שלושה גיגהוואט. Powergen אוגרת כיום שלושה גיגהוואט ומתכוונת להוסיף לכך עוד חמש וחצי גיגה.
מנהל שיתוף הפעולה בין בזק לpowergen מר הראל בלינדה, אמר במהלך ההשקה שהשוק של הצרכנים הקטנים הכוללים בתוכם משקי בית פרטיים ועסקים קטנים עדיין לא נכנס לתחרות באמת. הוא השווה זאת לתחרות העזה שדווקא כן שוררת בשוק הלקוחות הכבדים שם שמונים ושמונה אחוז מהלקוחות כבר עברו ליצרני חשמל פרטיים.
בשוק הבינוני, יש תחרות אך היא לא חזקה כמו בשוק הגדול, בשוק זה בערך חמישים אחוזים מהצרכנים עברו לספקי חשמל פרטיים. הראל אומר שהמיזם של בזק וpowergen פונה לשוק הצרכנים הקטנים שכאמור לא מתנהלת בו תחרות כמעט בכלל.
לדעתו הרכבים החשמליים שהולכים וצוברים תאוצה בקרב הישראלים ידחפו רבים לעבור לחשמל מספקים פרטיים על מנת להוזיל את הוצאות החשמל שלהם משמעותית.
חלוקת התפקידים בין בזק לבין חברת powergen תהיה כדלהלן: בזק תהיה אחראית בעיקר לעניין הלקוחות כלומר שיווק, מענה ללקוחות, חיובים כספיים ועוד. Powergen תהיה אחראית לייצור החשמל עצמו ולאגירה שלו בדרכים השונות (בניית תחנות כוח וחוות פאנלים סולאריים למשל).
רוצים להשוות מחירי חשמל בין כל הספקיות האלטרנטיביות? למחשבון חשמל לחצו!
נתונים נוספים
סמנכ"לית השיווק של החברה, טלי פולג הביאה מספר נתונים שהחברה העלתה מסקר שערכה בין צרכני חשמל שונים.
הצרכנים מצפים לייעול בחוויית השירות שלהם מספק החשמל (כ-82 אחוז). 85 אחוזים מצפים להוזלה במחירי החשמל שלהם אם יעברו לחברה המתחרה עם חברת החשמל. ל-91 אחוז מהלקוחות חשוב שצריכת החשמל תהיה ללא תקלות והפסקות חשמל ו80 אחוזים רוצים שצריכת החשמל שלהם תהיה חכמה יותר.
את כל הכתבות וכל החידושים בנושא רפורמת החשמל תוכלו למצוא אצלנו – אנחנו כאן בשבילכם חשמלית!
השיפורים בשוק החשמל שבזק אנרג'י מציעה ללקוחותיה
בבזק מנסים לגעת בכל הנקודות האלו. ראשית את הניוד מספק חשמל אחד לאחר הם רוצים לבצע דרך אפליקציה פשוטה שתקל על התהליך. בנוסף בזק רוצה להביא נתוני צריכה ועלות של החשמל שלה בזמן אמת היישר לנייד של המשתמש על מנת שלא יהיו הפתעות במחירי החשמל בסוף החודש.
החברה מציעה שלושה מסלולים: מסלול ראשון כולל הנחה קבועה בכל שעות היום של 7 אחוזים. מסלול שני המותאם לאנשים שעובדים מהבית יציע 15 אחוזי הנחה בשעות היום ומסלול אחרון המציע עשרים אחוזי הנחה בשעות הלילה שבין 11 בלילה לשבע בבוקר.
לכל חבילות החשמל לחצו!
חידוש חשוב נוסף הוא שמעבר לספק החשמל של בזק לא יצריך התקנת מונה דיגיטלי מצד הלקוח – מונה חשמל חכם. המטרה היא להקל על הלקוח את המעבר לחברה כמה שאפשר בלי שיצטרך לעשות בעצמו דבר למעט בקשה לניוד.
מסלולי החשמל המובילים:
חוסכים קבוע - לאורך כל היום (24/7)
- הנחה 6%
- ימים א' – ש'
6% הנחה קבועה בחשבון החשמל
מסלול לילה - (23:00 בלילה ועד 07:00 למחרת)
- הנחה קבועה 20%
- ימים א' – ש'
20% הנחה בשעות נבחרות בחשבון החשמל
הייטק - (23:00 בלילה ועד 17:00 למחרת)
- הנחה 10%
- ימים א' – ש'
10% הנחה בשעות הלילה והיום