בזק תעמוד מול חברת החשמל
איך קרה שחברת התקשורת בזק מתחילה לספק עכשיו גם חשמל? מה ההשפעה של זה על הלקוחות הביתיים? ומתי נוכל לראות תוצאות בשטח? כל התשובות ממש עכשיו.
בלעדיות של חברת החשמל? לא עוד!
"בזק מספקת חשמל למשק הביתי", מי היה מאמין שנשמע את המשפט הזה? ובכן המשפט הזה חי וקיים הודות לרפורמה שיצאה אי שם ביולי 2018. הרפורמה במשק החשמל טרפה את הקלפים בתחום אספקת החשמל, והפכה את האפשרות לספק חשמל משירות בלעדי שמסופק על ידי חברת החשמל, לכדי שירות שיכול להיות חלק של כל חברה שרוצה ומסוגלת לעשות כן במובן מסוים.
כך, נוצרה תחרות בשוק בין חברות שונות שהתחילו לספק חשמל ללקוחות, ויצרו הנחות והטבות בתחום כגון אלקטרה וסלקום, דבר שמאפשר לצרכן לקבל את אותו החשמל בעלות נמוכה יותר. מטרתה הסופית של הרפורמה הייתה ליצור תחרותיות בשוק החשמל לטובת הורדת יוקר המחייה בישראל, ויצירת יציבות גבוהה יותר באספקת החשמל ישראל. ואם אתם שואלים את עצמכם מי עוד קפצה על ההזדמנות, אז מדובר בלא אחרת מענקית התקשורת, בזק.
חברת בזק: מתמודדת חדשה במשחק
אחרי שבשנה שעברה יצאה בפיילוט לצורך גיוס לקוחות לשירותי החשמל החדשים שלה, אותו סיימה עם עשרות בודדות של לקוחות בגזרת המשק הביתי, ענקית התקשורת בזק עתידה להיכנס בצורה מאסיבית לתחום החשמל, כבר בתחילת הרבעון השני של השנה החדשה.
לבד או ביחד? מי השותפה החדשה למסע?
את הכניסה הדרמטית גם לתחום אספקת החשמל הביתי, מבצעת חברת בזק תחת ניהולו של המנכ"ל המכהן רן גוראון, כחלק ממיזם חדש שבא לידי ביטוי יחד עם חברת האנרגיה PowerGen. השותפה למיזם מנוהלת על ידי ארז בלשה, ומהווה את תחום האנרגיה של קרן ההשקעות בתשתיות של חברת Generation Capital בע"מ, כאשר אחזקת המיזם כולו תחולק באופן שווה בין 2 החברות. על תחום אספקת החשמל עצמו וניהול יעיל ונכון שלו, תהיה אמונה כמובן חברת האנרגיה, בעוד שעל תחום גיוס הלקוחות, מתן השירות ללקוח ומערך החיוב, תהיה אחראית חברת התקשורת אשר עוסקת ובקיאה בנידון.
שואפים קדימה במלוא המרץ
אם תהיתם לעצמכם מה היעד אותו בזק ו-PowerGen שואפות לכבוש, אז תהיו מוכנים כי מדובר על כ-400 אלף משקי בית עד שנת 2030. כמובן ששוק החשמל הפרטי הוא שוק שנמצא בחיתולים ולכן יעד זה הוא עדיין בגדר השאיפה שלהם, אך בהחלט שאיפה ריאלית.
חשוב לציין שנכון לתקופה האחרונה ועל פי נתוני חברות ניהול שונות, עד כה התחרות על אספקת החשמל גרמה רק לכ-17 אלף לקוחות לעבור מחברת החשמל המוכרת לספקים הפרטיים, אך שוב, מדובר רק בהתחלה.
אז מה עתיד לקרות?
העובדה המכרעת בשטח היא שלבזק יש מיליונים של לקוחות ברחבי הארץ, כך שאחוזי הגיוס הפוטנציאליים למיזם החדש יכולים להיות בהחלט גבוהים, והודות לנתוני תשתיות החשמל ושיווקו, כניסתה של בזק לשוק החשמל הפרטי בהחלט יכולה להוות מהלך משמעותי.
מה בדיוק עתידה להיות הצעת הייעול הכלכלית של השחקניות החדשות במגרש? האם הן יצליחו להראות ביצועים שאכן יטרפו את הקלפים? והאם הן יוכלו להתגבר על האתגרים העומדים בפני הכניסה לשוק הצעיר אך המורכב? כנראה שאת התשובות האלו רק הזמן יספק לנו, אך מה שבטוח שחברות גדולות כמו בזק ו PowerGen, לא באו לשחק, ואם הן נכנסות בכל הכוח, אז משהו יקרה, והוא כנראה יועיל למשק הביתי.
מחשבון חשמל – השוואת כל ספקיות החשמל החדשות והחבילות הכי משתלמות במקום אחד !
מסלולי החשמל המובילים:
חוסכים קבוע - לאורך כל היום (24/7)
- הנחה 6%
- ימים א' – ש'
6% הנחה קבועה בחשבון החשמל
מסלול לילה - (23:00 בלילה ועד 07:00 למחרת)
- הנחה קבועה 20%
- ימים א' – ש'
20% הנחה בשעות נבחרות בחשבון החשמל
הייטק - (23:00 בלילה ועד 17:00 למחרת)
- הנחה 10%
- ימים א' – ש'
10% הנחה בשעות הלילה והיום