הסבר חשבונית חשמל
כל המידע אודות חשבונית החשמל שלכם לפני ביצוע תשלום חשבון החשמל
כשנכס מושכר כדאי למשכיר להעביר את חשבון הארנונה, המים והחשמל על שם השוכר, כדי שבמקרה שהשוכר לא ישלם את החשבונות לא יחויב בעל הבית בגינם. ולשוכר העוזב את הנכס- כדאי לוודא שהחשבונות אכן עברו על שם הדייר הבא או הבעלים.
על חברת החשמל להמציא לצרכן אישור בכתב על הרישום תוך 15 יום, כולל פירוט חובותיו וזכויותיו כצרכן רשום. לצורך ביצוע הבקשה רשאית חברת החשמל לדרוש המצאת חוזה או שטר המאמת את דרישתכם.
מספר ההתקשרות בין הצרכן לחברת החשמל. בכל תשלום הצרכן מזדהה באמצעות מספר זה.
התאריכים ומספר הימים שאליהם מתייחס החשבון.
אם יש לכם השגות לגבי החשבון תוכלו לפנות למשרדי חברת החשמל, ושם יבדקו את טענותיכם. החברה רשאית לבקש שתשלחו את תלונתכם בכתב על מנת לברר את מהות התלונה לעומקה. היא חייבת להשיב לצרכן בתוך 21 ימי עבודה. אם נמצא כי התשובה מצריכה בדיקה מעמיקה, חובה עליה להודיע על כך לצרכן בתוך 21 ימים ולפרט את הסיבות לכך.
אם השגתם על חשבון החשמל, הנכם רשאים לדחות את התשלום עד לבירור התלונה. אם יימצא כי ההשגה אינה מוצדקת, לחשבון תתווסף ריבית.
סה"כ הסכום במע"מ
בחנו את התפלגות הצריכה, ואם אינה הגיונית – בררו.
התאריך האחרון לתשלום החשבון בהחלט.
אם לדעתכם המונה אינו משקף את צריכת החשמל שלכם, תוכלו לפנות לחברת החשמל ולבקש בדיקת שעון ללא תשלום.
ביתי או עיסקי
מרבית קריאות המונה נעשות על ידי עובדי חברת החשמל הקוראים את הצריכה במונה. ישנה אפשרות שהצרכן יקרא את המונה בעצמו וידווח על נתוני צריכתו באמצעות הטלפון. במקרים שישנו קושי לקרוא את צריכת החשמל או אי אפשר להגיע אל השעון, נעשית הערכת צריכה, המתבססת על דפוסי השימוש של הצרכן.
עוד באפשרותה של חברת החשמל לבצע דילוג ייזום – כלומר, לא לקרוא את המונה, אף על פי שאין קושי בכך: דילוג יזום אפשר לבצע רק אחת לשני חשבונות, ומכיוון שחברת החשמל גובה בדרך כלל סכום מסוים על קריאת המונה, אם התבצע דילוג ייזום עליה לזכות את הצרכן על הסכום שהיא גובה עבור פעילות זו.
אם מחיר עבור הקוט"ש משתנה במהלך תקופת הצריכה יבוצעו שתי קריאות.
מספר ימים עבור כל תקופת תעריף.
במקרים של מחלוקת על כמות החשמל שנקבעה בעקבות הערכת צריכה, רשאי הצרכן לפנות אל הממונה לפניות הציבור ברשות לצורך הכרעה בעניין.
המחיר נקבע על ידי הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל.
המחיר נקבע על ידי הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל.
המחיר נקבע על ידי הרשות לשירותים ציבוריים – חשמל.
אם לא שילמתם את חובכם לחברת החשמל, החברה רשאית לדרוש בנוסף לתשלום ריבית פיגורים. אם חברת החשמל חייבת לכם כסף, חובתה לשלמו בתוספת ריבית הפיגורים.
אם נקבע לכם מראש ביקור טכנאי של חברת חשמל ולא נכחתם בעת הביקור, תידרשו לשלם עבור "עלות ביקור במקום לשווא", אך אם תואם עמכם ביקור, והטכנאי לא הגיע ולא הודיע על כך זמן סביר מראש, תישא חברת החשמל בעלות הביקור ותזכה אתכם בגינו.
מסלולי החשמל המובילים:
חוסכים קבוע - לאורך כל היום (24/7)
- הנחה 6%
- ימים א' – ש'
6% הנחה קבועה בחשבון החשמל
מסלול לילה - (23:00 בלילה ועד 07:00 למחרת)
- הנחה קבועה 20%
- ימים א' – ש'
20% הנחה בשעות נבחרות בחשבון החשמל
הייטק - (23:00 בלילה ועד 17:00 למחרת)
- הנחה 10%
- ימים א' – ש'
10% הנחה בשעות הלילה והיום
שאלות תשובות
חשמלית – מרכז המידע והשוואת מחירים לשירותי אספקת חשמל אלטרנטיביים בישראל, כל המידע בתחום לשירות הציבור.
בוודאי. אפשר לבחור ספק מרשימת ספקיות החשמל באתר, בפניה ישירה ובניוד זריז.
מומלץ לבחור בספקית עם גב איתן ומוניטין ולהשוות מחירים לפחות בין 3 ספקיות לפני שבוחרים.
כן, הזכות לקנות חשמל ולהיות מנוי על צריכת חשמל שלא מול חברת החשמל פתוחה בפני כל בית אב ועסק בישראל.
כשמצטרפים כמנוי לאחת מספקיות החשמל העצמאיות, אין שום הגבלה של אספקת חשמל. החשמל מסופק 24/7. יחד עם זה, יש ספקיות שתעריפי החשמל שהן מציעות שונים בשעות היום והלילה השונות.
בישראל פועלות כיום יותר מ-40 ספקיות חשמל.
ניתן לחסוך בעלויות החשמל בין 5%-20% בממוצע. כשאוספים את זה לחישוב שנתי זהו סכום משמעותי!
לא. מדובר באספקת חשמל לכל רחבי הארץ.
צריך בתחילה ליצור קשר עם ספקית החשמל שאליה רוצים לעבור ולקבל ממנה הנחיות (יש ספקיות שפשוט יבצעו עבורכם את תהליך ה"ניוד", ממש כמו בתחום הסלולר)