הפסקות חשמל – אלו 2 הסוגים הקיימים
ראשית כל, לפני שנבין למי פונים במקרה של הפסקות חשמל, בואו נקבל מעט רקע על הסיטואציה הלא נעימה הזו. אם כן, ניתן לסווג את הפסקות החשמל ל-2 סוגים עיקריים באופן כללי:
- הפסקות חשמל פרטיות – מקרים אלו, הם מקרים בהם הפסקת החשמל נגרמת בשל תקלה במתקן הביתי הפרטי שלנו, ובהתאם הטיפול בה יהיה מתוך הבית, ללא עירוב של גופים חיצוניים כגון חברת החשמל.
- הפסקות חשמל כלליות – הפסקות חשמל כלליות, הן כאלו אשר מהוות בעיה לאזור שלם, רחוב, שכונה או יותר, ולרוב מדובר על הפסקות חשמל בשל תקלה במתקני החשמל הגדולים. כמו כן, הפסקות אלו יכולות להיות יזומות לעיתים.
כך תזהו מקרה של הפסקת חשמל ביתית
במקרה הראשון, בו ישנה הפסקת חשמל פרטית, ניתן לזהות אותה ולטפל בה ב-3 דרכים, עליהם פירטנו בטבלה הבאה, כדי לעשות לכם סדר בראש.
למי פונים? | מה תפקידו? | מה עושים? | |
דרך א' | המפסק הראשי בלוח החשמל הביתי | המפסק הראשי אחראי על הזרמת החשמל מחוץ לבית לכלל הבית. הוא למעשה המתג הראשי של החשמל בבית. במידה ומפסק זה "נפל", ככל הנראה היה עומס חשמלי גבוהה מדי בבית. | כל שנדרש לעשות במקרה זה, הוא לנתק מעט מכשירי חשמל על מנת להפחית את העומס, ולהעלות את המפסק בחזרה, תוך הקפדה על הנחיות הבטיחות להתעסקות עם חשמל. |
דרב ב' | מפסק פחת בלוח החשמל הביתי | מפסק הפחת אחראי למנוע התחשמלויות. לכן, במצב בו חיברתם לחשמל מכשיר אשר גורם לקצר ועלול לחשמל אתכם, המפסק "קופץ" ומפסיק את אספקת החשמל לבית. | במקרה זה, מומלץ לבדוק איזה מכשיר חשמלי גורם לקצר, לנתק אותו מהחשמל ולסמן אותו כבעייתי, ורק לאחר מכן להעלות את מפסק הפחת חזרה. |
דרך ג' | טכנאי חשמל מוסמך ומורשה | טכנאי חשמל מורשה, יוכל להגיד לכם האם ישנה בעיה גדולה יותר מזו הנראית לעין, וידע לטפל בה בהתאם. | אנחנו בחשמלית ממליצים לקרוא לטכנאי מוסמך במצבים בהם אינכם מרגישים בטוחים מספיק לטפל בבעיה, או שאינכם יודעים מהי. |
הפסקת חשמל שאינה ביתיות: כך מומלץ לפעול
במקרה השני, בו הפסקת החשמל אינה קשורה לבית הפרטי שלכם, עולה ודאי השאלה והתהייה – "למי פונים, לחברת החשמל או לספקית החשמל?". ובכן אין לכך תשובה חד משמעית, אך סדר הפעולה המומלץ הוא כזה:
- חברת החשמל – כאשר מדובר על הפסקות חשמל יזומות, חברת החשמל אחראית להודיע על כך לתושבים מראש. עם זאת, כאשר מדובר על תקלה, נפנה תחילה לחברת החשמל. מדוע? מאחר שהפסקות חשמל לרוב קורות בשל תקלה במתקני החשמל הגדולים, אותן מתחזקת חברת החשמל.
- ספקית החשמל – במקרה בו התקשרתם לחברת החשמל והתקלה מקורה לא אצלם, תוכלו לפנות לספקית החשמל שלכם. זו, אחראית על תשתית החשמל ואספקתו לבית שלכם, וייתכן שאכן ישנה תקלה בדבר כלשהו הקשור לכך.
נתקלים בהפסקות חשמל רבות? אנחנו בחשמלית ממליצים לכם לפעול כך
ראיתם שישנן 2 מקרים של הפסקות חשמל, כאשר כל מקרה לגופו, בכל מקרה הגורמים שונים, ובכל מקרה נבצע פעולות שונות, נפעל בדרך שונה, וכמובן נפנה לגורמים שונים. עם זאת, לנו בחשמלית חשוב שתכירו שבמצב בו אתם נתקלים בהפסקות חשמל באופן תדיר, הנגרמות בשל ספקית החשמל שלכם, אפשר פשוט לעבור ספק. איך עוברים ספק? מבצעים השוואת ספקי חשמל על סמך השירותים שהוא נותן, השוואת מחירי חשמל בין הספקים השונים, כאשר ניתן להיעזר גם במחשבון חשמל לצורך כך. לבסוף מוצאים את הספק הטוב ביותר, אשר נותן את המענה הטוב ביותר עבורכם באופן אישי. כי ככה אנחנו מאמינים בחשמלית שצריך לקבל חשמל, השירות הטוב ביותר במחיר הטוב ביותר!
במקרה של הפסקות חשמל כלליות, מומלץ לפנות קודם כל לחברת החשמל. במידה וזו לא מספקת מענה, ניתן לפנות גם לספקית החשמל.
אספקת החשמל לבית כפופה לספקיות החשמל השונות, אשר מקבלות את החשמל עצמו מהיצרניות.
הפסקות חשמל יכולות להיגרם ממגוון סיבות כגון עומס של מוצרי חשמל, מכשיר שגורם לקצר, תקלה בתחנות כוח או במתקני חשמל גדולים ועוד.
החלפת ספקית חשמלית מומלצת במקרה בו אינכם מרוצים משירותי החשמל שהספקית הנוכחית שלכם מספקת לכם.
מסלולי החשמל המובילים:
חוסכים קבוע - לאורך כל היום (24/7)
- הנחה 6%
- ימים א' – ש'
6% הנחה קבועה בחשבון החשמל
מסלול לילה - (23:00 בלילה ועד 07:00 למחרת)
- הנחה קבועה 20%
- ימים א' – ש'
20% הנחה בשעות נבחרות בחשבון החשמל
הייטק - (23:00 בלילה ועד 17:00 למחרת)
- הנחה 10%
- ימים א' – ש'
10% הנחה בשעות הלילה והיום