רפורמת החשמל שוברת שיאים מהווה שינוי מהותי במשק החשמל, שמטרתו לשבור את המונופול של חברת החשמל ולאפשר תחרות חופשית בענף. הרפורמה שמה דגש על הפרטה חלקית של משק החשמל, תוך יצירת סביבה תחרותית שתאפשר לצרכנים לבחור ספקי חשמל מתחרים. המשמעויות של רפורמה זו רחבות וכוללות הוזלת מחירי החשמל עבור הצרכנים, שיפור איכות השירות, עידוד חדשנות טכנולוגית בתחום האנרגיה, והגברת היעילות של משק החשמל. בנוסף, הרפורמה צפויה לתרום להפחתת הפגיעות הסביבתיות באמצעות עידוד מקורות של אנרגיה מתחדשת ועידוד חברות להשקעה בטכנולוגיות ירוקות.
כיום, חמישה חודשים לאחר השקת רפורמת החשמל בישראל, הציבור ממשיך להצטרף בהמוניו למהפכה שתשנה את משק האנרגיה בארץ מן הקצה אל הקצה. למעשה, הנתונים שפורסמו חושפים את ההשפעה הרחבה של המהלך, שמאפשר לכל צרכן לבחור ספק חשמל ולחסוך מאות עד אלפי שקלים בשנה.
מעל 178,000 לקוחות כבר בחרו בחשמל מוזל
בחודש נובמבר הצטרפו 34,293 משפחות ועסקים לרפורמה, וכעת מספר הלקוחות שעברו למספקים פרטיים עומד על 178,910 בסך הכל. מדובר בהישג כפול מהיעד המקורי, שעמד על 100,000 מצטרפים עד סוף השנה.
המעבר המשמעותי כולל 23,121 בעלי מונה ביתי בסיסי, 9,715 בעלי מונה ביתי חכם ו1,457 בעלי מונה עסקי חכם. מדובר בגידול של כ-360% לעומת מספר הלקוחות שעברו למספקים פרטיים במהלך שלוש השנים שקדמו לרפורמה.
הסוף למונה החשמל בבתי אב? מעבר לכתבה המלאה
תחרות אמיתית בשוק החשמל
לצד המצטרפים החדשים, ניתן לראות מספר גבוה של מעברים בין מספקים פרטיים: 5,174 לקוחות אשר החלו תהליך מעבר בין חברות בכדי למצוא את ההצעה המשתלמת ביותר. מגמה זו מדגישה את היווצרות התחרות האמיתית במשק החשמל, שהיא אחד מהיעדים המרכזיים של הרפורמה.
הקמפיינים שמאחורי המספרים
כחלק מהמאמץ להעלות את מודעות הציבור, משרד האנרגיה והתשתיות וחברת נגה השיקו בנובמבר קמפיין רחב היקף. המטרה הייתה לעודד עוד משפחות ועסקים לבחון את ההצעות בשוק ולעבור לספקים פרטיים. ההערכות הן שבחודשים הקרובים נמשיך לראות גידול משמעותי בכמות המעברים.
רפורמת החשמל שוברת שיאים: תחרות בריאה, לטובת הציבור
אחת ההתייחסויות המשמעותיות להשלכות הרפורמה נשמעו מפיו של שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן. השר התייחס להצלחה יוצאת הדופן ואמר כי מדובר ברפורמה הגדולה ביותר מאז רפורמת הסלולר. עוד ציין כי שינוי זה יסייע למשפחות בישראל לחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה ותשיב לציבור מעל 2 מיליארד ש״ח. בנוסף, הסביר כיצד גם הוא עבר עם משפחתו לספק פרטי וקרא לכל אזרחי ישראל להשוות מחירים, לעבור לספק הפרטי המתאים לצרכיהם ולחסוך בגדול.
בדרך למיליון לקוחות
עם קצב הצטרפות מואץ והצלחה העולה על כל הציפיות, היעד החדש שהציב משרד האנרגיה הוא מיליון לקוחות עד סוף הרבעון הראשון של 2025. המהלך ממשיך לשנות את כללי המשחק, ומבטיח עתיד של חשמל זול יותר ותחרות הוגנת לטובת הצרכן.
מסלולי החשמל המובילים:
![Energy בזק חשמל](https://chashmalit.co.il/wp-content/uploads/2024/06/Energy-120-x-120-px-9-1.png)
חוסכים קבוע - לאורך כל היום (24/7)
- הנחה 6%
- ימים א' – ש'
6% הנחה קבועה בחשבון החשמל
![סלקום energy](https://chashmalit.co.il/wp-content/uploads/2023/11/Asset-55-e1699128907672.png)
מסלול לילה - (23:00 בלילה ועד 07:00 למחרת)
- הנחה קבועה 20%
- ימים א' – ש'
20% הנחה בשעות נבחרות בחשבון החשמל
![electra power](https://chashmalit.co.il/wp-content/uploads/2023/11/Asset_51-removebg-preview-e1699182442519.png)
הייטק - (23:00 בלילה ועד 17:00 למחרת)
- הנחה 10%
- ימים א' – ש'
10% הנחה בשעות הלילה והיום