200 אלף צרכנים: חברות פרטיות משנות את כללי המשחק
ספקי האנרגיה החדשים, ביניהם חברות מוכרות כמו בזק ופזגז, מציעים חשמל בהנחות שנעות בין 7% ל-20% מהתעריף הרשמי של חברת החשמל. נשאלת השאלה- ומה התוצאה? ניכר כי מספר המצטרפים חצה פי שניים את היעד הראשוני שהציב משרד האנרגיה, שעמד על 100,000 בתי אב בלבד – וכיום מדובר על 200 אלף צרכנים.
במהלך החודשים האחרונים נרשמה עלייה חדה בביקושים לשירותי הספקים הפרטיים, שהובילה לכך שחברות כמו בזק ופזגז נאלצו לצמצם את ההנחות שהציעו תחילה, בין היתר בשל התייקרות תעריפי החשמל והמע"מ.
העתיד של תחרותיות בשוק האנרגיה בישראל
הרפורמה, שמטרתה לשבור את המונופול של חברת החשמל ולפתוח את משק האנרגיה לתחרות, כבר נושאת פרי. לפי הערכות, החיסכון הצפוי למשק הישראלי בעקבות הרפורמה מוערך ב-3 מיליארד שקלים.
בדצמבר 2024 בלבד הוגשו 35,331 בקשות ניוד לבתי אב ולעסקים. מתוכן, 21,533 בקשות הגיעו מבעלי מונה ביתי בסיסי, 12,676 מבעלי מונה ביתי חכם, ו-1,122 מבעלי מונה עסקי חכם. מדובר בזינוק של למעלה מ-400% במספר הלקוחות שבחרו לעבור לספקים פרטיים.
שר האנרגיה: "תשוו, תעברו, תחסכו"
שר האנרגיה, אלי כהן, התייחס להצלחת המהלך בראיונות שנתן לגופי תקשורת שונים ואמר כי מדובר ברפורמה המשמעותית ביותר מאז רפורמת הסלולר. הוא הוסיף והסביר כי הרפורמה תחסוך מאות ואלפי שקלים בשנה לכל משפחה ותתרום לפתיחת משק החשמל לתחרות אמיתית. לאחר מכן העיד על עצמו ואמר כי גם הוא עבר לספק פרטי, וקרא לכל אזרחי ישראל: תשוו, תעברו ותחסכו. על כן, משרד האנרגיה ממשיך לפעול להרחבת התחרות ולהורדת מחירים נוספת במסגרת צעדים נוספים בתוכנית הרפורמה.
אם כן, רפורמת החשמל, שמקדמת שקיפות ותחרותיות, מסמנת עידן חדש בשוק האנרגיה בישראל ומעניקה לצרכנים שליטה טובה יותר על הוצאותיהם.
מסלולי החשמל המובילים:

חוסכים קבוע - לאורך כל היום (24/7)
- הנחה 6%
- ימים א' – ש'
6% הנחה קבועה בחשבון החשמל

מסלול לילה - (23:00 בלילה ועד 07:00 למחרת)
- הנחה קבועה 20%
- ימים א' – ש'
20% הנחה בשעות נבחרות בחשבון החשמל

הייטק - (23:00 בלילה ועד 17:00 למחרת)
- הנחה 10%
- ימים א' – ש'
10% הנחה בשעות הלילה והיום